Een toegankelijke website is voor alle doelgroepen beter te gebruiken. Daarom gelden er functioneel-technische en redactionele toegankelijkheidseisen (voorheen: webrichtlijnen) voor websites van de overheid. 

Wat is een toegankelijke website?

Overheidssites moeten voldoen aan toegankelijkheidseisen en daarover verantwoordelijkheid afleggen in een gepubliceerde toegankelijkheidsverklaring. De toegankelijkheidsverklaring van onze website is hier te vinden:

Toegankelijkheidsverklaring Dienstterugkeerenvertrek.nl

Toegankelijk

DTenV gebruikt een gemeenschappelijke infrastructuur, Platform Rijksoverheid Online. Deze voldoet aan de functioneel-technische eisen voor toegankelijkheid.

De redacteuren van deze website zorgen voor toegankelijke inhoud in de vorm van o.a. begrijpelijke en scanbare teksten, duidelijke linkteksten en bestandsnamen en een tekstalternatief voor beeld.

Beeld: © DTenV / https://www.toegankelijkheidsverklaring.nl/verklaringen/15085/label

Status toegankelijkheid

Onderdelen waarop de website niet voldoet

Deze site is in september 2020 overgegaan op Platform Rijksoverheid. Op de website staan nog beperkt-toegankelijke documenten uit de periode voor die tijd. Vanaf juli 2020 voegen wij zoveel mogelijk toegankelijke documenten toe (pdf of open document-formaat).

De procesprotocollen op de website voldoen nog niet aan de normen voor een toegankelijke pdf. DTenV doet onderzoek naar een andere vorm om deze informatie te delen, waarbij de digitoegankelijkheid wordt meegenomen.

De video's op YouTube van DTenV voldoen niet aan de toegankelijkheidsrichtlijnen. In de toekomst zullen deze toegankelijk worden gemaakt.

Problemen met toegankelijkheid melden

Ervaart u deze website (op onderdelen) als minder toegankelijk? Of heeft u tips of opmerkingen over de toegankelijkheid? Wij stellen het op prijs als u dit per e-mail doorgeeft. 

Bezoekers van de website die last hebben van de afwijkingen die nog niet zijn opgelost kunnen ook mailen of bellen naar 088-0777700. Dan kijken wij wat een goede oplossing is, bv. het aanbieden van een toegankelijk document of telefonische uitleg.